Branża budowlana powinna iść z postępem, sięgać po nowe technologie i rozwiązania materiałowe

Wrz 19 2018

Branża budowlana powinna iść z postępem, sięgać po nowe technologie i rozwiązania materiałowe

Z każdym rokiem w branży budowalnej pojawia się coraz więcej projektów modernizacyjnych. Zapytaliśmy Wiolettę Fabrycką, Client Relations Managera w firmie RD bud o trendy w modernizacji budynków z perspektywy generalnego wykonawcy.

 

„Modernizować oznacza nadawać komuś lub czemuś nowoczesny charakter. Słowo nowoczesny zaś konotuje „idący z duchem czasów, dostosowany do zmieniających się gustów, potrzeb, idei”.

W świetle przytoczonej definicji nie możemy myśleć o modernizacji budynków, zwłaszcza tych najstarszych, tylko w kontekście doprowadzenia ich do stanu używalności, przywrócenia im pierwotnych funkcji (mieszkalnej, handlowej, produkcyjnej, hotelowej …) lub nadania nowych, poprawiając przy tym ich wygląd. Nie chodzi też tylko o ich dostosowanie do obwiązujących norm, w tym norm bezpieczeństwa.Należy iść dalej – słowo modernizować może, i często powinno, implikować inne skojarzenia, jak np.: innowacje, racjonalizacja, kreatywność a nawet niekonwencjonalność i awangardowość.

 

Branża budowlana, odpowiadająca za dużą część PKB gospodarki każdego kraju i z każdym rokiem w coraz większej mierze opierająca się na projektach modernizacyjnych a mniej na nowych budowach, powinna iść z postępem, sięgać po nowe technologie i rozwiązania materiałowe.

 

Myśląc o modernizacji powinniśmy mieć przed oczyma cały cykl życia budynku, wybiegać więc myślą projektową i sposobem realizacji w przyszłość. Branża budowlana zmaga się dziś z poważnymi wyzwaniami, na które lekarstwem mogą być m.in. modelowanie BIM, automatyzacja prac, prefabrykacja, inteligentne materiały, druk 3D, internet rzeczy, Smart Grid itp.)

 

Firma RD bud, jako generalny wykonawca obiektów kubaturowych, świadoma jest wagi modernizacji i podejmuje się takich projektów, mimo iż są one znacznie trudniejsze i obarczone większym ryzykiem niż budowa nowych obiektów. W naszym portfolio znajdują się modernizacje, niektóre powiązane z rozbudową, budynków zabytkowych (Villa l’’Oréal), obiektów hotelowych (np. Sofitel Grand Sopot), przemysłowych (Royal Canin, L’Oréal), salonów samochodowych (Peugeot/Citroën), centrów handlowych (Auchan, Arkadia, Promenada,  Riviera, Wileńska), biurowych (Mokotowska Square i Ambasada Francji)”

 

Wioletta Fabrycka, Client Relations Manager, RD bud

0 Comments
Share Post
bluevine
anna.kruszewska@bluevine.pl
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.