„Oczekiwania najemców wobec powierzchni biurowych to efekt potrzeb i oczekiwań ich pracowników”

Wrz 14 2018

„Oczekiwania najemców wobec powierzchni biurowych to efekt potrzeb i oczekiwań ich pracowników”

Anna Górska – Kwiatkowska, Landlord Representation Manager, Cushman & Wakefield, poprowadzi panel dyskusyjny dot. przestrzeni coworkingowych podczas konferencji „ Drugie Życie Budynków. Polska i CEE” już 1 października w Warszawie. Zapytaliśmy o to, jakich przestrzeni poszukują prestiżowi klienci i dlaczego biura w rewitalizowanych budynkach cieszą się taką popularnością.

 

Od 20 lat związana jest Pani zawodowo z Cushman&Wakefield, co fascynuje Panią w nieruchomościach?

 

W nieruchomościach najbardziej fascynuje mnie proces tworzenia oraz przekształcania idei i wizji w materialny obiekt. Architektura odgrywa tu podstawową rolę, ponieważ dostarcza przestrzeni zarówno publicznej jak i prywatnej ludziom którzy coraz chętniej pragną aktywnie uczestniczyć w procesie kształtowania swojego najbliższego otoczenia. Każdy budynek powstaje w czasie teraźniejszym, ale w procesie twórczym zawsze należy mieć na uwadze funkcjonalność danego obiektu w przyszłości. Jednocześnie każdy projekt powinien być realizowany z poszanowaniem historii miejsca, w którym powstaje, dlatego istotne jest również zbudowanie odpowiedniego zespołu ekspertów – architektów, inżynierów i konsultantów, których doświadczenie, zaangażowanie i wizja pozwolą stworzyć najlepsze projekty.

 

W swojej karierze reprezentowała Pani takie firmy jak Walt Disney Company, Reader’s Digest, Allianz, Volkswagen Bank Polska, Ambasadę Emiratów Arabskich czy Ambasadę Stanów Zjednoczonych. Jakiej przestrzeni szukają tzw. prestiżowi klienci?

 

Obecnie trendy się bardzo zmieniły i oczekiwania najemców wobec nowoczesnych powierzchni biurowych to w dużej mierze efekt potrzeb i oczekiwań ich pracowników. To ich satysfakcja, komfort pracy i możliwość współpracy mają największe przełożenie na efektywność i wyniki finansowe spółki. Coraz częściej biuro ma też odzwierciedlać wartości firmy i jej pracowników. Najlepszym tego przykładem jest troska o komfort pracy i elastyczność środowiska wyrażająca się w zapewnieniu pracownikom kreatywnych i inspirujących przestrzeni do pracy i relaksu oraz zastosowaniu najlepszych materiałów i ekologicznych rozwiązań.

 

Jakiego rodzaju firmy lubią lokalizować swoją siedzibę w zrewitalizowanych obiektach postindustrialnych i zabytkowych?

 

Obecnie wiele firm i przedsiębiorstw interesuje się wynajmem najwyższej klasy powierzchni biurowych w prestiżowych i zabytkowych budynkach, co powoduje, że popyt na tego typu odresturowane obiekty rośnie z roku na rok. Najczęściej są to najemcy z sektora publicznego, prawnego, finansowego, doradczego oraz informatycznego, jak również agencje reklamowe i PR, czy pracownie architektoniczne, designerzy, kreatorzy mody i artyści. Obecnie tego typu powierzchniami interesują się również firmy oferujące przestrzenia coworkingowe, takie jak WeWork , Mindspace, czy Business Link.

 

Czy z tytułu posiadania siedziby w obiektach historycznych firmy odnoszą jakieś korzyści?

 

Siedziba firmy w historycznym budynku z klimatem to prestiż. Dużym powodzeniem cieszą się nieruchomości przedwojenne z pięknymi fasadami i odrestaurowanymi detalami, ale wyposażone wewnątrz w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Najemcy cenią sobie tę niepowtarzalną jakość, która sprawia, że miejsce pracy nabiera waloru wyjątkowości. W ten sposób budują także wizerunek swojej firmy lub marki.

 

Jakie środkowoeuropejskie miasto ma według Pani największy potencjał rewitalizacyjny?

 

Z polskich miast będzie to na pewno Łódź.

0 Comments
Share Post
bluevine
anna.kruszewska@bluevine.pl
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.